Du handler med
JBS Textile Group A/S
Bornholmsvej 1
7400 Herning
Denmark
CVR: 71612015
Mail: kundeservice@jbs.dk
Online-butikken er åben 24 timer i døgnet, men kan dog være lukket som følge af vedligeholdelse. Vi forsøger så vidt muligt at udføre sådan vedligeholdelse i nattetimerne.
En bestilling som er afgivet på en offentlig fri- eller helligdag, vil blive behandlet den følgende hverdag.
Du skal være mindst 18 år gammel for at købe varer på Hjemmesiden samt besidde et gyldigt kreditkort, der er accepteret af os. Er du under 18 år gammel, skal du have et juridisk grundlag for at indgå en aftale med os.
Vi kan kun gennemføre din ordre, hvis leveringsadressen er en privatadresse eller virksomhedsadresse i et af landene på listen "Vi sender til". Vi leverer ikke til postbokse.
Vi forbeholder os ret til at annullere aftalen om køb i en af de følgende situationer, uden at være ansvarlige for erstatning eller andre omkostninger:
-Dine betalingsoplysninger er ikke korrekte eller kan ikke verificeres
-Din bestilling er afgivet med det formål at begå bedrageri mv. eller afgivet i forbindelse med en strafbar handling eller anden ulovlig aktivitet
-Der opstår en utilsigtet fejl på Hjemmesiden, fx en betalings-fejl el.lign.
-Vi har grund til at tro, at du er under 18 år gammel
Aftaler kan kun indgås via Hjemmesiden. Vi behandler ikke bestillinger fremsat i e-mails, breve eller fax.
Alle vores priser er i danske kroner og de anførte priser for varer, leveringsomkostninger og andre omkostninger er inklusive skatter, moms og afgifter.
Du kan betale med Dankort, Visa/Dankort, Visa, Visa Electron og MasterCard - og du kan benytte Mobilepay.
Det er gratis at benytte betalingskort, da vi betaler alle gebyrer.
Beløbet trækkes først fra din konto, den dag varen afsendes.
Der kan aldrig trækkes et større beløb end det du har godkendt.
Betalingen fremgår som jbs.dk på dit kontoudtog.
Alle ordrer leveres fragtfrit til Danmark når der bestilles til pakkeboks eller drop point og købesummen er over 250,-DKK. Ellers pålægges forsendelsesomkostninger på DKK 34,-
Levering til privatadresse er fragtfri ved køb over 300,-, ellers pålægges forsendelsomkostninger på DKK 34,-
Ordrer vil blive afsendt med PostDanmark.
Leveringstiden er typisk 1-3 hverdage.
Handler du fra et land uden for EU skal du være særlig opmærksom på at du stadig betaler danske told og moms-afgifter, og står selv for indfortoldningen i dit hjemland. Dette gælder også kunder fra Grønland.
Alle personlige oplysninger beskyttes vha. stærk SSL-kryptering under overførslen til os.
Kortoplysninger sendes direkte til NETS og kan således ikke læses eller kopieres af os eller nogen andre.
Alle personlige oplysninger i forbindelse med et køb behandles fortroligt og deles ikke med andre.
Købsoplysninger opbevares i 2 år for at sikre korrekt behandling af eventuelle garantisager.
Vi anvender cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.
Vi bruger en logstatistik hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv. Denne statistik benyttes ikke til direkte markedsføring, men anvendes udelukkende kun med det formål, at optimere jbs.dk.
Du modtager kvitteringen/ordrebekræftelsen som sidste trin i betalingsprocessen, på din e-mail og i forsendelsen.
Kvitteringen/ordrebekræftelsen bør gemmes til eventuelt senere brug.
Du modtager kun e-markedsføringsmateriale og nyhedsbreve via e-mail, hvis du aktivt har bedt om det. Alle nyhedsbreve vi sender ud er forsynet med et afmeldelseslink i bunden.
Du vil aldrig modtage markedsføringsmateriale via almindelig post fra jbs.dk.
Hos jbs.dk følger vi naturligvis alle gældende love og forbrugerregler omkring e-handel, og ofte mere til.
Ifølge loven har du "kun" 14 dages fortrydelsesret + yderligere 14 dage til at sende varerne retur såfremt, at du indenfor de første 14 dage meddeler at du vil sende returnere købet.
Disse rettigheder har du naturligvis også hos jbs.dk, men hos jbs.dk er vi gået skridtet videre og tilbyder yderligere 365 dages fuld returret på alle ubrugte varer gældende fra modtagelsesdatoen - det kalder vi god service!
Returnering er nemt: Først udfyldes retursedlen og herefter sendes varerne retur i forsvarlig emballage.
Ønsker du at få pengene retur, klares dette med en bankoverførsel eller returnering til dit kreditkort, og pengene vil være disponibel på din konto efter få hverdage.
Refundering af beløb sker til det betalingskort der er brugt til købet af den pågældende vare. Vi igangsætter tilbagebetalingen hurtigst muligt efter vi har modtaget dine returvarer. Bemærk i travle perioder kan der gå op til 7 hverdage inden vi registrerer din returnering.
Varerne skal være forsvarligt emballeret og skade som følge af mangelfuld emballering kan medføre, at dine rettigheder bortfalder.
Returnering af brugte varer: Ifølge den nye lovgivning af 14. juni 2014, kan du fremover fortryde køb af varer, selv om du har taget dem i brug. En eventuel værdiforringelse fratrækkes så i det beløb, som vi refunderer til dig, efter at vi har foretaget en vurdering af varens stand og værdi for os i handelsøjemed.
Vi anbefaler i øvrigt at du læser forbrugeraftaleloven så du kender dine rettigheder.
Find den "nye" forbrugeraftalelov her.
Husk at omkostninger til porto dækkes af kunden. Dette gælder dog ikke i tilfælde af fejlbehæftede eller forkerte varer. I disse tilfælde dækker JBS udgift til porto.
Vi anbefaler, at du gemmer postkvitteringen som bevis for, at du har afleveret pakken til posten/transportøren.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller til afhentning andre steder end på vores egen matrikel. Dette betyder også, at hvis du sender returvarer til en pakkeboks vil de ikke blive afhentet.
Se afsnittet Fortrydelsesret vedr. retur-/fortrydelsesret.
Hvis din vare lider af en mangel, eller vi har leveret forkerte varer, bedes du kontakte vores Kundeservice. Kan du allerede konstatere manglen på tidspunktet, hvor transportøren ønsker at foretage levering, bør du nægte at modtage varen.
I tilfælde af en mangelfuld vare eller forkert vare, kan du vælge mellem følgende muligheder:
-Returnere varen og få refunderet købsprisen og alle leveringsomkostninger, når vores Kundeservice har behandlet returvaren,
-Returnere varen og modtage en tilsvarende vare, når vores Kundeservice har behandlet returvaren, forudsat vi kan levere en tilsvarende vare, eller
-Beholde varen og anmode om en forholdsmæssig reduktion af købsprisen
Når du kontakter Kundeservice skal du oplyse ordrenummeret, eventuelt varenummer, og beskrive hvad der er galt med varen mv.
Du er ikke ansvarlig for omkostninger forbundet med returneringen af en mangelfuld vare eller en forkert vare. Vi tilbagebetaler naturligvis købsprisen og de oprindelige leveringsomkostninger, når vi har fået varen retur, med mindre du får en ny vare til erstatning for den oprindelige vare.
Når du handler på jbs.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Husk at få en kvittering.
Uberettigede reklamationer pålægges et undersøgelsesgebyr og forsendelsesomkostninger.
Varen sendes tilbage i forsvarlig emballage til: JBS.dk, Bornholmsvej 1, 7400 Herning.
Opdatering af hjemmesiden
Vi gør vores bedste for at opdatere Hjemmesiden samt sikre, at priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne er korrekte. Stavefejl, fejl i priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne kan dog opstå, og nogle gange opdager vi, at prisen for en vare er angivet forkert.
Force Majeure
Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser eller manglende overholdelse af vores forpligtelser i henhold til Betingelserne, hvis forsinkelsen eller den manglende opfyldelse skyldes begivenheder, som ligger uden for vores rimelige kontrol.
Aftalens fuldstændighed
Disse Betingelser udgør de fuldstændige vilkår for aftalen mellem os.
Ugyldighed
Såfremt en eller flere af bestemmelserne i Betingelserne måtte blive erklæret helt eller delvist ugyldige, finder de øvrige bestemmelser fortsat anvendelse.
Overdragelse
Vi er berettigede til at overdrage vores rettigheder og forpligtelser i henhold til aftalen indgået med dig, til tredjemand. Overdragelsen er naturligvis forudsat af, at standarden af den service du modtager ikke forringes. Vi giver dig meddelelse om en eventuel overdragelse. Ved at acceptere disse vilkår samtykker du til en sådan eventuel fremtidig overdragelse. Samtidig accepterer du, at fra tidspunktet, hvor vi har givet dig meddelelse om overdragelsen, kan dine rettigheder kun gøres gældende overfor den pågældende tredjemand.
Personoplysninger
Vi behandler dine personoplysninger fortroligt. Læs venligst vores fortrolighedspolitik, som fortæller om hvordan vi bruger de personoplysninger, som du giver os i forbindelse med bestillingsproceduren og din brug af Hjemmesiden i øvrigt.
Klageadgang
Du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte vores Kundeservice, hvis du har klager over en vare, som du har købt hos os. Vores Kundeservice kan både kontaktes telefonisk, pr. mail og pr. almindelig post. Du kan finde kontaktoplysningerne på vores Kundeservice under 'Generel information' ovenfor.
Du kan også indgive en klage over en vare, som du har købt hos os, til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
Du kan også anvende EU-Kommissionens online klageportal ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Du kan indgive klagen på følgende link: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse jbs@jbs.dk
Såfremt vi ikke kan nå til en fælles løsning gennem Center for Klageløsning, har du adgang til at klage til Forbrugerklagenævnet.
Følg linket her for at indgive en online klage hos Forbrugerklagenævnet.
Lovvalg og værneting
Enhver aftale indgået mellem os under anvendelse af disse Betingelser er underlagt dansk ret. Enhver tvist som måtte opstå i forbindelse med vores aftale, herunder aftalens eksistens eller gyldighed, skal indbringes for en kompetent domstol i Danmark.